36 KADRAI. RAIMUNDAS URBONAS

Lietuviškos fotografijos „underground’o“ atstovas R. Urbonas pasirinko fotostebėtojo taktiką, kurios pradžia 9-ajame dešimtmetyje atsiradęs „nuobodulio estetikos“ formatas. Atsisakęs reportažinio, kompozicinio-režisūrinio metodo, vaizdinės metaforos, menininkas susikoncentravo į daiktą ir peizažą, kaip savaime vertą stebėjimo ir fiksavimo objektą. Raimundą stipriai veikė naujas estetinis požiūris į formą, leidęs tvarkyti turinį ir sykiu neatmetęs reportažinio paprastumo, kuris prigijo visuose Raimundo kūrybos cikluose.

Iki 1991 m. jo kūryboje vyravo nuasmenintos kasdienės buities motyvai, nerežisuotos daiktų kompozicijos. R. Urbonas sukūrė ir artimų žmonių portretų. Tačiau autoriaus „prekiniu ženklu“ tapo natiurmortai. Pakankamai originalūs, jie daug pasako apie autoriaus gyvenimą ir labiau reprezentuoja jo kūrybą nei kiti objektai, kuriuos fotografuojant budo menininko profesionalumas.

Peržiūrėti katalogą