Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras ne vienerius metus bendradarbiauja su Ahrenshope, įsikūrusiais Menininkų namais „Lukas“ (Vokietija), vykdydami tarptautinius rezidentų mainus. Balandžio mėnesį Menininkų namuose „Lukas“ reziduos tapytojas Rodion Petroff (Klaipėda).

R. Petroff (g. 1985) parodose dalyvauja nuo 2002 m., 2011 metais tarp kitų aštuonių jaunų menininkų buvo atrinktas atstovauti Lietuvai prestižinėje tarptautinėje bienalėje „JCE. Jaunieji Europos kūrėjai 2011/2013“,2012 m. buvo pastebėtas KKKC  inicijuotame Jaunojo menininko konkurse, tad surengta personalinė paroda ir išleistas katalogas.

R. Petroff grupinėje parodoje „3 + 3 – Jaunas trijų šalių menas“ pristatys naują tapybos ciklą „Anima“. Naujausias R. Petrov tapybos ciklas „Anima“ (2012-2013 m.), kuriame atveriamos pasąmoninio pasaulio erdvės, yra ankstesnių menininko ciklų “Capricho” ir “Interference” tęsinys. Tai – menininko samprotavimų apie Animą (lot. „siela“), kaip idealų moters prototipą ir neįsisąmonintą moteriškąją vyro asmenybės pusę (pagal Karlą G. Jungą), vizualus rezultatas. Anima galima suprasti dvejopai – kaip idealios moters prototipą ir kaip moterį vyre. Toks suvokimas žadina samprotavimus apie egzistuojantį ryšį tarp vyriškos sielos, jo „vidinės moters“ ir realios moters, atitinkančios vyro idealą bei kelia klausimą – ar yra reali moteris, atitinkanti vyro idealą jo sielos įkūnijimui?

Nuo pirmų gyvenimo dienų vyro vaizduotėje formuojasi moters idealas. Žindomo kūdikio ramybės ir saugumo pojūtį keičia baimės ir nuoskaudos jausmai, mamai tolstant nuo vaiko. Pagal ateinančios ir nueinančios motinos vaizdą, formuojasi pirminis pasąmoninis idealios moters „portretas“, kurios paieškos tęsiasi per tolimesnę intymiąją vyro patirtį. Per Animos prizmę vyras suvokia savo pasąmonę ir išgyvena moteriškus bruožus: jautrumą, polinkį fantazijoms, abejonėms, perdėtam emocingumui, nuotaikų kaitai. Anima verčia vyrą ieškoti harmonijos – moters, kuri gali suvaldyti jo sielą.

Ciklo „Anima“ darbai žiūrovą kviečia pasinerti į K. G. Jungo sąmonės ir pasąmonės sąlyčio paieškas, vyriškojo „aš“ ir moters idealo analizę. Ciklas simboliškai skyla į du vizualinės raiškos etapus. Pirmasis moters atvaizdą panardina į mistifikuotą, monochrominės fotografijos principais ataidinčią erdvę, kur po rūko skraiste tiesiog eliminuojama tikrovė. Balkšvi moterų kūnai it klasikinės graikų skulptūros dvelkia tobulu grožiu ir harmonija, bet nespindi gyvybinės energijos. Gilumoje prasiskverbiančios spalvinės intarsijos ir figūratyviniai motyvai suponuoja, kad esame ne šioje erdvėje ir ne šiame laike. Tai – kolektyvinės pasąmonės pasaulis, kurį kiekvienas turi atrasti savarankiškai.

Antrajame etape tarsi nutolstama nuo kolektyvinės pasąmonės ir pažvelgiama į asmeninę patirtį. Bandydamas suvokti Animos esmę, jaunasis menininkas įkvėpimo naujausiems ciklo darbams ieškojo materializuotoje ir moraliai devalvuotoje vietoje – naktiniame klube. Šie darbai „išnyra“ iš šešėlių ir ūkanų paslapties į nuo ryškaus klubo apšvietimo spalvine gaivastimi prisodrintą paviršių, tačiau pastarasis moters atvaizdą taip pat slepia po grafinių spindulių šydu, uždėdamas ieškomam idealui savotišką kaukę ir taip maskuodamas nerimstančios pasąmonės ilgesio ir paieškų neviltį.

Projektas „3 + 3 – Jaunas trijų šalių menas“apjungia jaunuosius kūrėjus iš Vokietijos, Lietuvos ir Švedijos. Balandžio pabaigoje atidaromoje parodoje Sara Wallgren (Švedija) pristatys video darbus ir piešinius ir Theda Schillmoller (Vokietija) fotografijas ir video darbus.

Paroda „3 + 3 – Jaunas trijų šalių menas“ KKKC bus eksponuojama rugpjūtį, Skonės menininkų asociacijoje – rugsėjį.

Kultūrinius mainus remia LR Kultūros atašė Vokietijoje