Parodos
Amnezija. Kitos kartotinės vietos
Gruodžio 19 d., penktadienį, 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2) atidaroma dr. Remigijaus Venckaus eksperimentinės fotografijos paroda „Amnezija. Kitos kartotinės vietos“. Autorine technika sukurtose fotografijose kvestionuojama atmintis ir jai svarbus vietos fenomenas.
Menininko kūryba – tai išradingas klausimas apie atminties vietas, kurios natūraliai užmirštamos ir nebeišsaugomos atmintyje. Parodoje pristatomai kūrinių kolekcijai įtaką darė autoriaus peržiūrėtas 15-os metų kūrybos fotografijų archyvas bei septynerius metus trukusios Jacques’o Derrida filosofijos studijos.
Anot dr. R. Venckaus, „laikas atitolina atvaizdą nuo savosios vietos, iš kurios jis (atvaizdas) yra kilęs. Lieka trūkčiojantis ir pasikartojantis santykis, kuris vis labiau išsibarsto. Galiausiai pakartojimas pradeda kartoti tik pats save. […] Pasikartojimų tempas-ritmas atvaizdą tarytum priartina prie mirties. T. y. atvaizdų kartojimasis – tai mirštančiojo konvulsijos, tai atminties ryškėjantys ir blėstantys šmėžavimai. Kai atvaizdas nebekartoja jokios aiškios vietos, įvykio, situacijos, objekto ar subjekto, tuomet lieka nuolatinis santykis su mirtimi. Tad šiuo atveju man vis labiau atrodo, kad pakartojimai, bet ne santykis su vieta kuria atvaizdo reikšmę. Beje, į pagalbą pajungiama ir iš žiūrovo patirties atklystanti istorija. […] Apmąstant pasikartojimo fenomeną ryškėja dviguba kūrinio ir žiūrovo akistata: pirmoji – tikėjimas atvaizdu, neva kažkuo artimu man (žiūrovui); antroji – šlubčiojanti atmintis vis labiau mane sustabdo kūrinio prasmės labirinte ir verčia abejoti tikrumu to, ką regiu nuotraukos paviršiuje. Mano paroda skirta ne tik žiūrovui, nebijančiam dualybės, bet ir labiau tam, kuris išvis nepasitiki atvaizdu kaip dokumentu“.
R. Venckus (g. 1981 m.) yra humanitarinių mokslų daktaras, menotyrininkas, rašantis apie videomeną, tapybą ir fotografiją. Autorius rengia kritines recenzijas apie Lietuvoje bei užsienyje žinomų meno kūrėjų darbus ir meno kolekcijas. Kaip meno kritikas dalyvauja Lietuvos ir užsienio meno galerijose bei muziejuose. Autorius taip pat yra medijų menininkas, dažniausiai kuriantis fotografiją ir videomeną, savo kūrybą pristatęs dvidešimt dviejose autorinėse parodose Lietuvoje ir dviejose Lenkijoje. Yra daugiau nei dvidešimties respublikinių ir virš trisdešimties tarptautinių parodų dalyvis.
Pasisekimo sulaukė „Amnezijos“ ciklo parodos, rengtos 2013–2014 m.: „Amnezija“ ir „Dienoraščių vietos“ (Vilniaus dailės akademijos Telšių galerija, Telšiai), „Liepsnojantys amnezijos archyvai“ ir „Tušti ekranai“ (Laiptų galerija, Šiauliai), „Nežinomos vietos“ (Kauno pilis, Kaunas), „Berlyno dienoraštis“ (Fotografijos galerija, Panevėžys). „Amnezijos“ ciklo kūriniai „Žvilgsnis“ buvo rodyti tarptautinėje parodoje „White Noise, Black Word“ (Lietuvoje, Kroatijoje ir Rumunijoje). Išsamiau apie „Amnezijos“ ciklą – www.amnesia.venckus.eu.
Paroda veiks iki 2015 m. vasario 1 d.