Parodos
Grupinė paroda „Tarpinės gliaumos / Intermediate Glooms“
2024 m. gegužės 3 d., penktadienį, 17.30 val., Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma grupinė paroda „Tarpinės gliaumos / Intermediate Glooms“. Parodos ašis – mus supančios realybės manipuliacija, išardant tapybinę, objektyvią vaizdinio patyrimo konstrukciją, skaidant jį erdvėje ir, tarsi remiantis juo pačiu, atskleidžiant šiandieninės realybės daugiasluoksniškumą. Parodoje bandoma projektuoti kūrybinį dialogą tarp skirtingų medijų bei menininkų, erdvės architektūrą panaudojant, kaip terpę statiškiems ir dinamiškiems paveikslų „krūviams“ talpinti. Parodos kuratorius – Mantas Valentukonis. Parodą galima apžiūrėti iki birželio 2 dienos.
TARP LĖTINAMO ŽVILGSNIO IR GLIAUMŲ ŽYDĖJIMO
Kūrybinių industrijų atstovė ir puoselėtoja, koordinuojanti įvairius meno, kultūros ir edukacinius projektus – Viktorija Mištautaitė, teigia, kad „kasdieniškas smalsumas persikėlė į slankjuostes. O technologijų globojama radosi, formavosi pusiau slapta tarpinių gliaumų rūšis. Jos paieškų dykumas ir sraunias upes skyrė sintetinė plėvė, nežinomybės poezija ir didžiulis noras išsaugoti tapybinę-tapatybinę šaknį. Vandens salė prisipildė „kinetiškumo“, o vaizdinių paviršiuje balansuojama tarp taip trūkstamos pauzės ir žvilgsnį gaudančio nuolatinio judesio (ekranų mirgulio)“.
TARP KURIANČIŲ IR ATĖJUSIŲ TOS KŪRYBOS JUSLĖMIS APGLĖBTI
Pasak V. Mištautaitės, „išsiliejusios, melancholiškoje terpėje auginamos gyvybės formos yra maitinamos algoritmo, videoprojekcijos, savotiškų virtualios realybės ritualų. Regėtojas, stebėtojas ir klausovas yra kviečiamas gentinei patirčiai – leistis į tarpines būsenas, panirti į daugiasluoksnį paviršių, vietomis pasiklysti tarp reljefų ir išardyti ankstesnį žinojimą apie medžiagiškumą“.
TARP TIKROJO ATSPINDŽIO IR MANIPULIACIJOS
„Šeši jaunieji kūrėjai ieško būdų, kaip iš prigimties statiškai medijai plėstis erdvėje. Vaizdo kilmė konkuruoja su nuolatiniais turinio impulsais, perduodamais tirštų, lipnių glitėsių. Ar mus prisijaukino ateities sapnas, susipynusios realybės ir nuolatinis jų siūbavimas? Galbūt. O jei mums ir nepavyks ko nors pajausti ar užfiksuoti, tai už mus padarys kompiuteris ir HTML kodų pavidalu pateiks atsakymus“ – svarsto V. Mištautaitė.
MENININKAI
Mantas Valentukonis (g. 1998) – jaunosios kartos tapytojas, kurio drobėse persidengia tikrovės ir skaitmeniškumo erdvės. Eksperimentuodamas su skirtingomis medijomis ir technologijomis, tokiomis kaip vaizdų apdorojimo programos, kompiuteriniai žaidimai, „CGI“, fotogrametrija ar papildyta tikrovė („Augmented reality“), menininkas ieško vizualinės kalbos, kaip savotiško meno kūrinio.
Šarūnas Baltrukonis (g. 1998) – jaunosios kartos tapytojas, kurio drobėse susijungia realybės ir skaitmenybės erdvės, tačiau abi jos yra abstrahuotos. Menininkas technologijas ir tikrovės natūralumą suvokia kaip lygiavertes kūrybinio poveikio sferas.
Eglė Marcinkevičiūtė savo tapyboje nagrinėja apšvietimo sukuriamą transformaciją. Kelia klausimus, kaip ji keičia materialius žmogaus sukurtus objektus. Autorė savo kūriniuose akcentuoja ne pačią šviesą, bet jos apšviestus paviršius.
Sandra Golubjevaitė savo kūryboje siekia sukurti ryšį tarp kalbos, autobiografijos ir kodavimo praktikų, kaip atsvarą ir pasipriešinimą vyraujančiam komerciniam skaitmeninės erdvės vystymui. Gyvi skaitmeniniai ir audiovizualiniai performansai, instaliacijos ir „pasidaryk pats“ sąsajos yra jos praktikos pagrindas.
Clara Schweers (Nyderlandai) meistriškai susieja skaitmeninius ir lytėjimo elementus, taip išplėsdama šiuolaikinio meno ir dizaino ribas. Jos praktika yra dialogas tarp virtualaus ir apčiuopiamo. Šis tyrinėjimas prasidėjo jai studijuojant Eindhoveno dizaino akademijoje (Nyderlandai). Ten ji tyrinėjo kompiuteriu sukurtų formų galimybes ir apribojimus.
Emilie Alstrup (Danija) – Kopenhagoje gyvenanti ir kurianti menininkė. Ji savo kūrybą sieja su „hibrido“ sąvoka. Žmogus kaip organiškas hibridas, sudarytas iš minkštos, seksualinės, animalistinės, „queer“ sistemos, į kurią įsiskverbia technologijos. Jos kūrybos židinys – moksliniai tyrimai, medžiagų manija, vizualioji kultūra ir fantazijos apie ateities scenarijus.
Išsamesnės informacijos apie parodos kuratorių M. Valentukonį bei kitus menininkus kviečiame ieškoti – www.kkkc.lt ir www.kulturpolis.lt.
Parodos partneris viešbutis „Old Mill Hotel“ (Klaipėda)
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba). Parodos atidarymo metu bus fotografuojama ir filmuojama. Informuojame, kad dalyviai gali būti matomi renginio nuotraukose ir vaizdo įrašuose, publikuotuose įvairiose medijos priemonėse. Daugiau informacijos www.kkkc.lt ir www.kulturpolis.lt.
KKKC informacija