Pažadas. Pirma triuko dalis – 06 – Praeitą kartą

Ugnius_Gelguda_Neringa_Cerniauskaite_KKKC

Lapkričio 29 d., penktadienį, 17 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) parodinėse erdvėse (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma šeštoji šiuolaikinį meno projektą „Pažadas. Pirma triuko dalis“ užbaigianti paroda/epizodas „Praeitą kartą“.

Parodos/epizodo „Pažadas. Pirma triuko dalis – 06 – Praeitą kartą“ autoriai yra šiuo metu Niujorke (JAV) gyvenančių lietuvių menininkų duetas: Ugnius Gelguda (gim. 1977) ir Neringa Černiauskaitė (gim. 1984). Su įvairiomis medijomis dirbantys kūrėjai Klaipėdoje pristatys savo naujus darbus, kuriuose paliečiama laiko sąvoka, ar specifinis požiūris į praeitį, dabartį ir ateitį užklausiant pastarųjų eiliškumą, dabartyje konstruojamos ateities archeologija, kopijos/originalo santykis. Čia taip pat peržvelgiama kūrinio ir autoriaus, autoriaus ir žiūrovo, žiūrovo ir kūrinio (re-kūrinio, kopijos) ryšiai, tų ryšių dinamika.

Apie triuką, kaip ir apie visa kita, galima galvoti kaip kažką apgaulinga. Bet tuomet, kaip atsitinka su šiuolaikiniais fokusininkais, įtikinančios apgaulės reikalauja kruopštaus daiktų pažinimo.

Nauji mūsų darbai skirtingomis raiškomis užklausia kopijos sąvoką ir reikšmę, megzdami spekuliatyvų santykį su praeitimi bei ateitimi. Tiesa, kelis iš jų išprovokavo, ar jiems atsirasti leido kaip tik dabartyje susiklosčiusios sąlygos – tai po daugiausia nuostolių atnešusios vadinamosios super-audros Sandy atviras Niujorko miesto ruošimasis savo lėtam grimzdimui, tapimo ateities archeologijos objektu. Klaipėdoje pristatysime du iš keturių naujausių kūrinių – 16 mm filmą bei porcelianines šakeles.

Trumpas 16 mm filmas “Last Time We Walked on The Frozen River” fiksuoja menininko Hans Haacke’s 1965 m. atliktos intervencijos į ekosistemą pakartojimą. Coney Island pajūryje, Brukline, menininkas kūrė momentines gyvas skulptūras šerdamas žuvėdras nuo molo. Jo fotografijose matyti tik žuvėdrų debesys, tačiau paties jas šeriančio menininko rankos lieka už kadro. 2013 metais, kuomet “ateities” spekuliacijos tampa oficialia dabarties miesto politika, šio intervencinio veiksmo pakartojimas įgauna ypatingos svarbos. Filmo, o ne fotografijos, medija pabrėžia dėmesio pasislinkimą nuo momentinių skulptūrų kūrimo prie performatyvaus intervencinio veiksmo.

Tų pačių susiklosčiusių dabarties sąlygų vedami mes iš Centrinio parko Manhetene bei Prospect parko Brukline surinkome įvairių medžių šakų pavyzdžius tam, kad paverstume jas penkiomis baltomis porceliano šakelių atliejomis ateičiai. Vienos medžiagos – medžio – į kitos – porceliano – virtimo metu, pirminis šaltinis sunaikinamas. Tai ne “kopija” eina pirma, bet siekis įamžinti. Kiekvienas toks siekis negrąžinamai transformuoja ar net sunaikina tai, ką jis pasirenka įamžinimo objektu.

Pranešimo spaudai autorė – Neringa Bumblienė

Parodos autoriai: Ugnius Gelguda ir Neringa Černiauskaitė

Paroda veiks iki 2013 m. gruodžio 31 d.

Projekto organizatoriai: KKKC, The Purple Swamphen

Projekto rėmėjai: Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Klaipėdos miesto savivaldybė, Prancūzų institutas Lietuvoje, Lietuvos Respublikos ambasada Prancūzijos Respublikoje