Parodos
Rodion Petrov „Rebranding“
Gegužės 18 d. 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro parodinėse erdvėse (Didžioji Vandens g. 2) bus pristatoma personalinė Rodion Petroff tapybos paroda „Rebranding“ (lt. Peržymėjimas).
Rodion Petroff gimė 1985 metais Klaipėdoje. Baigė Vilniaus Dailės Akademijos Klaipėdos Vizualiojo dizaino katedrą (magistro laipsnis). Nuo 2002 metų dalyvauja įvairiose grupinėse parodose Lietuvoje, Lenkijoje, Ispanijoje, Rusijoje. 2011 metais tarp kitų aštuonių jaunų menininkų buvo atrinktas atstovauti Lietuvai tarptautinėje bienalėje „JCE. Jaunieji Europos kūrėjai 2011/2013“. Autorius taip pat yra vienas iš trijų KKKC skelbto jaunojo menininko konkurso laureatų(drauge su G. Gervickaite ir M. Gailiūte), o pristatoma paroda yra šio konkurso prizo dalis.
Siekiant palaikyti jaunus Lietuvos kūrėjus KKKC įsteigė specialų prizą, kurio nugalėtojams suteikiama galimybė savo kūrybą pristatyti viename didžiausių šalyje veikiančių meno centrų parodinėse erdvėse. Kaip šio prizo dalis bus išleistas katalogas, pristatantis Rodion Petrov kūrybą. Katalogo pristatymas numatomas parodos uždarymo proga 2012 m. birželio 17 dieną.
Parodoje „Rebranding“ (lt. Peržymėjimas) Rodion Petroff pristatys naujausius savo tapybos darbus. Menotyrininkė Goda Giedraitytė pastebėjo, kad Rodion Petroff, savo tapyboje, pasitelkdamas superrealistinę raišką, visų pirma kvestionuoja turinį. Šia prasme, menininkui artimos konceptualizmo – meno kūrinio idėją iškeliančio aukščiau plastinės raiškos – vetybės. Fotografiškai tikslus atvaizdo įkūnijimas R. Petrov tėra galimybė atkreipti dėmesį į asociatyvią siužeto prasmę: dažnai tikrovėje neįmanomą arba absurdišką situaciją. Tokiu būdu jis reikšmingai atliepia postmodernios kultūros esmę – „perfrazuoti“ senąsias tiesas. Jo darbuose nebėra laiko ir erdvės apribojimų: galima žaisti įvairių kultūrų ir patirčių citatomis, derinti nesuderinamus dalykus ir pan.
Hiperrealizmas dažniausiai kvestionuoja realybės ir dirbtinio pasaulio pusiausvyros klausimą, todėl ir menininkai savo siužetams neretai pasitelkia masinių informavimo priemonių – fotografijos, komercinės reklamos, televizijos, filmų – kuriamą pasaulį, pagal kurį kurią savąjį, bet jau „perpasakotą“, realiai neegzistuojantį. Taip, tikrovė superrealistų darbuose tiesiog eliminuojama.
Kita vertus, šiuolaikinio media pasaulio galimybės neribotos ir įvairios netikėtos kombinacijos ar turinio citatos lengvai sumontuojamos, tačiau R. Petroff tai perteikia per tradicinę aliejaus ant drobės techniką. O tai įgalina menininką sukrėsti žiūrovą, sukelti jam nuostabą ar nepasitikėjimą regimu atvaizdu.
Kaip šio prizo dalis bus išleistas katalogas, pristatantis Rodion Petroff kūrybą. kurio pristatymas numatomas parodos uždarymo proga 2012 m. birželio 17 dieną.
Paroda vyks iki 2011 06 17