Pastatas M, 2024

įvietinta instaliacija; perdirbtas (recycled) nebenaudojamas šiluminės elektrinės pastatas

M-1 „Klaipėdos energijos“ teritorija, Danės g. 8

Lankymas nuo rugsėjo 24 d. iki 29 d. 15.00–19.00

Lankymas nuo spalio 4 d. penktadieniais 15.00–18.00, šeštadieniais-sekmadieniais 12.00–15.00.

Šis industrinis pastatas, vienas iš nebenaudojamų senosios Klaipėdos šiluminės elektrinės pastatų, prašyte prašėsi perdirbamas į raidę. Norisi tikėtis, kad pavirtęs į M jis taps nauju urbanistiniu Klaipėdos vietoženkliu ir įvairių meno bei kultūros renginių vieta.

M – tai ne tik miestas, bet ir menas, mokslas, mitas, meilė ir, galiausiai, metafora. Šiame mieste jau yra K formos pastatas (Klaipėda), prie jo prisijungia ir M formos pastatas (Mėmelis), o, kaip žinome, K + M = KM (karšta meilė tarp skirtingų kultūrinių tradicijų).

Paulina Pukytė

Nuotrauka: Paulina Pukytė.

Neapvalus apskritimas, 2024

rasta situacija

M-11 Žvejų g. 16

Klaipėdoje yra Senoji perkėla per marias ir yra dar senesnė – kairiajame Danės krante išlikusi Upių uosto keleivinė stotis, kuri ilgą laiką buvo keltų į Smiltynę prieplaukos pastatas. Elegantiškas ankstyvojo modernizmo statinys (1961 m., architektas Albinas Čepys) tikriausiai projektuotas pagal tipinį dizainą, tik autoriaus šiek tiek modernizuotas. Ryškus jo bruožas – apskriti langeliai (portholes), atėję iš tarpukario streamline moderne ir art deco, kai buvo žavimasi transatlantinių lainerių stiliumi. Tokie apskritimai buvo mėgstami uosto paskirties ir pajūrio architektūroje. Apskritimas – tobuliausia, fundamentaliausia, efektyviausia, paprasčiausia, simboliškiausia, magiškiausia, tvirčiausia geometrinė forma, tačiau vienas iš jų čia yra virtęs ovalu. Suspausti architektūriniam apskritimui į ovalą reikia galingos jėgos. Čia ji reiškia tik viena – griuvimą.

Paulina Pukytė, Marija Drėmaitė

Nuotrauka: Paulina Pukytė.

Paulina Eglė Pukytė – menininkė, rašytoja, kuratorė, kritikė, kultūros komentatorė, VDA dėstytoja. Kuria įvietintas instaliacijas, intervencijas viešosiose erdvėse, konceptualius projektus, judantį vaizdą, ir video-tekstinius performansus. Savo tarpdisciplininėje praktikoje pasitelkdama įvairias apropriacijos ir perdirbimo strategijas, tekstą, ironiją ir absurdą, Paulina Pukytė dekonstruoja socioideologinius mitus bei sociokultūrines klišes, tyrinėja susidūrimus tarp atminties ir istorijos, inercijos ir pasirinkimo laisvės, dalyvavimo ir manipuliavimo. Ji aktyviai dalyvauja paminklinimo diskurse, o 2017 m. kuravo 11-ąją Kauno bienalę – tarptautinį projektą ir įvietintų instaliacijų parodą viešosiose erdvėse „Yra ir nėra. Paminklo (ne)galimybė“ apie paminklą kaip reiškinį, šiuolaikinio paminklo problemas ir paminklinimo alternatyvas.

Projekto iniciatorius ir organizatorius KKKC.

Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Klaipėdos miesto savivaldybė.

Grįžti į sąrašą.