EDUKACIJOS MOKSLEIVIAMS

Kviečiame mokinių klases apsilankyti šiuo metu Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre vykstančioje Knygos meno festivalio ,,Knygų iliustracijų‘‘ parodoje. Ekskursijos metu siūlysime atidžiau pažvelgti į knygos meninį apipavidalinimą, jos struktūrą, iliustracijas; pamatyti joje dailininko darbą, jo kurtas iliustracijas ir knygos dizainą: maketą, šriftus ir kitus knygos dekoro elementus. Praktinėje kūrybinėje dalyje įkvėpti iliustratorės Rasa Joni kūrybos kviesime vaikus pasigaminti savo ,,stebuklingų’’ piešinių knygą naudojant RGB (red, green, blue) techniką.

Kur dingo visos formos?

Ikimokyklinio amžiaus vaikai, 1–2 klasė

Trukmė: 1 val.

O kas, jeigu pasaulyje nebūtų formų? Kaip mes atrodytume? Iš kokių formų sudarytas šuo, medis ar saulė?

Edukacijos tikslas – susipažinti su forma kaip meno kūrinio dalimi. Pasitelkus KKKC Parodų rūmuose eksponuojamas parodas, kartu su vaikais ieškosime ten paslėptų formų, susipažinsime su kubizmu ir Afrikos menu. Atliksime įvairias užduotis ekspozicinėje erdvėje, ir, įkvėpti eksponuojamų meno kūrinių, kursime savo unikalų paveikslą iš formų.

 

Mažiausios svarbiausios detalės

1–4 klasė, 5–8 klasė

Trukmė: 1 val.

Kaip pamatyti meno kūrinį ir jį perskaityti?

Kas yra motyvas?

Kartais, neturint didelės patirties, iš karto sunku pamatyti kūrinį ir jį perskaityti. Menininkas tapydamas, fotografuodamas, kurdamas skulptūrą ar dėliodamas instaliaciją ne viską sutalpina į meno kūrinį – jis daro atranką. Edukacijos metu kūrybiškai apribojus matymo lauką siūlome išskaidyti kūrinį gabaliukais ir, patyrinėjus bei išsirinkus labiausiai patikusią detalę, pabandyti ją nupiešti. Kas įvyksta? Kaip kinta kūrinio reikšmė išėmus vieną ar kitą motyvą? Edukacijos dalyviai, atlikdami kūrybinę užduotį, taip pat sukurs mažiausioms, bet ne mažiau svarbioms detalėms naują, savo istoriją.

 

KomPOZICIJA

5–8 klasė

Trukmė: 1 val.

Atkreipkime dėmesį į tai, kaip viskas išsidėstę meno kūrinyje! Edukacijos metu kalbėsime apie meno kūrinio elementų išdėstymą, jų tarpusavio ryšį ir santykį su visuma, trumpai tariant – apie kompoziciją. Taip pat prisiminsime kompozicijos pagrindus, pasitelksime Parodų rūmuose eksponuojamus meno kūrinius ir, ieškodami pritaikytų kompozicijos taisyklių, lavinsime savo kritinį mąstymą. Na, o kaipgi be kūrybinio užsiėmimo?! Jo metu kursime savo komPOZICIJĄ.

 

 

Fluxus dėžutė (KULTŪROS PASAS)

5–8 klasė

Trukmė: 1 val.

Fluxus – vienas įdomiausių judėjimų, susikūrusių XX a. Užsiėmimo metu bus pateikiami įdomūs faktai ir pavyzdžiai, sužinosime apie Fluxus pradininką Jurgį Mačiūną, aptarsime, kokias idėjas ir vertybes atstovauja fluksininkai ir kaip šis judėjimas paveikė garsiausius pasaulio menininkus. Edukacijos metu kursime kūrybiškas, eksperimentines ir alternatyvias Fluxus dėžutes, pabandysime išsiaiškinti, kas tas Fluxus heppening‘as, o galbūt bus puiki proga ir jame sudalyvauti!

 

Akriliniai, aliejiniai dažai, guašas ar akvarelė? (KULTŪROS PASAS)

1–4 klasė

Trukmė: 1 val.

Edukacijos tikslas – mažuosius parodų lankytojus supažindinti su skirtingais dažais, naudojamais tapyboje. Per pavyzdžius kartu su dalyviais aptarsime šių dažų pagrindinius skirtumus ir bandysime išsiaiškinti: kodėl gi menininkui taip svarbu pasirinkti tinkamus? Edukacijos metu aplankysime Parodų rūmuose eksponuojamas parodas ir aptarsime, kokius dažus naudoja kūrinių autoriai. Užsiėmimo metu dalyvių lauks smagi viktorina, dažų eksperimentas, na ir, žinoma, – negalima apie dažus tik kalbėti, reikia juos ir išbandyti!

 

Spalvų karuselė

1–4 klasė

Trukmė: 1 val.

Spalvų istorija be galo įdomi ir spalvinga: nuo pirmųjų spalvų, panaudotų piešimui ant uolų, iki dėl jų didžiulės kainos menininkų nebaigtų tapyti kūrinių. Edukacijos metu kviečiame mažuosius parodų lankytojus susipažinti su spalvų istorija ir paieškoti spalvų Parodų rūmuose eksponuojamuose kūriniuose. Taip pat kalbėsime apie spalvų reikšmę, jų įtaką žmogui, o  išsirinkus mėgstamiausias spalvas, kviesime sukurti savo meno kūrinį.

 

 

 

Kas tas šiuolaikinis menas?  (KULTŪROS PASAS)

7–12 klasė

Trukmė: 1 val.

Kyla klausimas: kas tas šiuolaikinis menas? Kaip suprasti šiuolaikinio meno parodas ir nuo ko pradėti jų analizavimą? Šios edukacijos tikslas – supažindinti su šiuolaikinio meno sąvokomis, mokytis suprasti ir tyrinėti parodas. Užsiėmimo metu sužinosime, kas yra objektas, performansas ir instaliacija. Parodų rūmuose esančias parodas analizuosime tiek per savo asmeninę, tiek per menininko interpretaciją, taip pat mokysimės žiūrėti į objektą atkreipiant dėmesį į detales, na, ir, žinoma, nepamiršime pasigilinti į parodos / kūrinio kontekstą.

 

Meno stotelės

Ikimokyklinio amžiaus vaikams

Trukmė: 1 val.

Kartu su vaikais keliausime po skirtingas meno stoteles, išsidėsčiusias per visus Parodų rūmus. Susipažinimo stotelė – ten, kur susipažįstame ir prisistatome. Klausimo ir klausymo stotelė skirta išgirsti ir būti išgirstam, sužinoti ir būti smalsiam. Slaptoji stotelė – dėl to ir slapta, nes sužinoti bus galima tik edukacijos metu! Kūrybinė stotelė – ten gimsta meno kūriniai! Atia, atia stotelė – skirta apsikabinti, atsisveikinti ir reflektuoti.

Edukacijos metu aplankysime eksponuojamas parodas, susipažinsime su KKKC veikla, pakalbinsime Parodų rūmuose dirbančius žmones ir atliksime kūrybinę užduotį.

 

Menas ir emocijos (KULTŪROS PASAS)

1–4 klasė

Trukmė: 1 val.

Pasitelkę 3 skirtingas emocijas bei KKKC Parodų rūmuose eksponuojamus skirtingų autorių įvairiais raiškos būdais sukurtus meno kūrinius, norime pakviesti edukacijos dalyvius dialogui su menininkais. Pasirinkę emociškai skirtingus meno kūrinius, norime dalyvius paskatinti pastebėti tas emocijas, jas įvardinti ir, atsiremiant nuo jų, reflektuoti savąsias. Edukacija konstruojama taip, kad pats menas tampa laidininku tarp dalyvių ir menininkų kuriamų emocijų pasaulių. Meno kūrinys naudojamas kaip priemonė įvardinti savo jausmams, juos pažinti ir pripažinti. Taip skatinamas prigimtinis kūrybiškumas, suteikiama erdvė dalyvių kūrinių individualiai interpretacijai bei savirefleksijai.